زمان ثبت نام وام و تحویل مدارک به اداره تسهیلات در دانشگاه از ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ الی ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مراحل ثبت درخواست وام و تشکیل پرونده :
- ورود به پورتال دانشجویی از طریق آدرس bp.swf.ir
- اقدامات دانشجویان ورودي سال تحصیلی ۱۴۰۰ و دانشجویان ورودي سالهاي گذشته که براي اولین بار تقاضاي وام دارند:
الف: ثبت نام اولیه در سامانه ي صندوق رفاه و اقدام براي تهیه و ارسال مدارك تشکیل پرونده (طبق بند ۵) به اداره تسهیلات دانشگاه
ب: درصورت صحت و تکمیل مدارك ، ثبت نام دانشجو توسط دانشگاه تایید شده و دانشجو میتواند با ورود مجدد به پورتال دانشجویی و ثبت کلمه کاربری و رمز عبور(کدملی)، درخواست وام خود را ثبت نماید.
- دانشجویان ورودي جدید که داراي پرونده وام در سامانه جامع صندوق رفاه در مقاطع قبلی می باشند:
الف : پس از ورود به پرتال دانشجویی نسبت به ایجاد مقطع جدید اقدام نموده و اصطلاحاً در سایت صندوق ثبت نام نمایند.
ب: در صورتی که در مقطع تحصیلی قبلی دفترچه اقساط براي وامهاي اخذ شده در مقطع قبل صادر شده باشد ، وارد بخش اطلاعات دانشجو شده مقطع تحصیلی جدید را ایجاد می نمایند.
ج: تماس با اداره رفاه دانشگاه جهت پیگیري تایید ثبت نام و ایجاد دسترسی براي ثبت درخواست وام در مقطع جدید (ضروریست مدارك ضمانت و کفایت ضامنین توسط کارشناس مربوطه بررسی و تأیید شود)
- دانشجویان داراي پرونده در سامانه جامع صندوق رفاه در مقطع تحصیلی فعلی درصورت تکمیل مدارك و کفایت ضامنین می توانند با ورود به پورتال دانشجویی نسبت به ثبت درخواست وام ، اقدام نمایند.
- مدارك لازم جهت ارائه به اداره رفاه دانشگاه به منظور تشکیل پرونده وام دانشجویی :
الف: ارائه اصل سند تعهدنامه دانشجویی (سند ضمانت)، ثبت شده در یکی از دفاتر محضر اسناد رسمی کشور (جهت آگاهی از شرایط و
مدارك ضمامن یا ضامنین به ماده ۱۱ و ۱۲ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وامهاي دانشجویی و یا توضیحات
بخش اداره رفاه در صفحه اول وبسایت دانشگاه مراجعه فرمایید.)
ب: ارائه گواهی کسر از حقوق خطاب به « صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال (جهت اخذ وام تا سقف ۳۰ میلیون تومان) و مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال ( جهت اخذ وام بیش از ۳۰ میلیون تومان)
تذکر: به دلیل تداوم وضعیت شیوع بیماري کرونا و براي مساعدت با دانشجویان، ارائه گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال جاري الزامی نیست.
ج: تصویر آخرین حکم استخدامی ضامن یا ضامنین
د: ارائه شماره حساب بانک تجارت به نام دانشجوي متقاضی اخذ وام دانشجویی (ویژه دانشجویان روزانه)
ه: ارائه مدارك و مستندات خاص هر یک از وامهاي انتخابی
تذکر : لازم است سند تعهد نامه دانشجویی مطابق با پیش نویس اعلام شده از سوي صندوق رفاه در یکی از دفاتر اسناد رسمی به طور دقیق و خوانا تنظیم شود و به ثبت برسد. بدیهی است درصورت عدم مطابقت سند تعهد ارایه شده با مفاد سند اعلام شده می بایست براي دریافت وام ، سند تعهد محضري مجدد تنظیم گردد . پیشنهاد می شود دانشجویان محترم طی تماس با دانشگاه شرایط شغلی ضامن یا ضامنین را با کارشناس مربوطه مطرح و درصورت تأیید، جهت تنظیم سند و اخذ گواهی کسر از حقوق اقدام نمایند.
تذکر: متعهدله این سند صرفاً صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوري بوده و مشخصات آن قابل تغییر نیست.
تذکر: آیین نامه ي مربوطه و جدول مبالغ وامها و سایر اطلاعات از قسمت اداره رفاه در صفحه اول وب سایت دانشگاه قابل دریافت می باشد.
- سری اول درخواستهای وام در نیمه دوم اسفندماه سال جاری به صندوقرفاه ارسال خواهد شد و درخواستهای پس از آن در سال ۱۴۰۱ به صندوق ارسال می شود.
شماره تماس اداره رفاه دانشگاه: ۳-۰۲۵۳۶۶۴۱۶۰۱ داخلی ۱۷۰ با احترام- اداره رفاه دانشگاه صنعتی قم